Persbericht: Zomerschool Tuinarchitectuur

Elke week les en meer naar buiten om te schetsen, te tekenen en om inspiratie op te doen in en rondom Boskoop. Dat is de Zomerschool, de vakopleiding Tuinarchitectuur in veertien lesdagen. De versnelde dagopleiding start dinsdag 23 juni a.s. Dolf Houtman, oprichter OntwerpAcademie: “Door de coronamaatregelen moesten we eerder geplande startdata doorschuiven naar september en november 2020. Nu sinds juni klassikale lessen weer mogelijk zijn én om tegemoet te komen aan studenten die eerder willen beginnen, starten we de Zomerschool als extra aanbod.”

Voorafgaand aan het schetsontwerp, inventariseert de student de te ontwerpen ruimte

Zelfde inhoud, zelfde begeleiding en zelfde extra's

Wie deze zomer niet op vakantie gaat, kan bij de OntwerpAcademie terecht voor een bijzonder en innovatief aanbod: de vakopleiding Tuinarchitectuur in veertien lesdagen. Houtman: “Goed onderwijs staat bij ons bovenaan. Daarom kiezen we voor dezelfde inhoud, dezelfde begeleiding en dezelfde extra’s. Alle stof die we tijdens onze huidige dag- en avondopleiding Tuinarchitectuur aanbieden, behandelen we ook tijdens de Zomerschool. Het gaat dus om studenten die per week voldoende tijd kunnen besteden aan huiswerk. Want ook dat is hetzelfde.

Het benedenlokaal op de leslocatie in Boskoop heeft twee toegangsdeuren #coronaproof

Nu studeren, klaar in september

Een aanzienlijk deel van de studenten Tuinarchitectuur bestaat uit carrièreswitchers, mensen die om uiteenlopende redenen de stap willen maken naar de groensector. Juist voor hen is de Zomerschool een uitkomst: nu intensief aan de slag om in september en oktober examen te kunnen doen. Onze twee leslokalen zijn uiteraard coronaproof. Direct na de aangekondigde versoepeling van de coronamaatregelen troffen we de nodige hygiëne- en voorzorgsmaatregelen op basis van de anderhalve-meterrichtlijn. Nieuwe cursisten die begin juni zijn gestart met Biodivers Ontwerpen zijn tevreden hoe we het hebben aangepakt en voelen zich er prettig en veilig bij.

Landschapsarchitect Marieke de Keijzer neemt deelnemers aan de excursie Groene Parels mee naar diverse tuinen, parken en bijzondere locaties in Rotterdam

Eén van de extra’s die de OntwerpAcademie aanbiedt bij de opleiding Tuinarchitectuur, zijn de vakexcursies. Groene Parels in Rotterdam staat gepland voor 16, 18 en 19 september a.s. De excursie Boskoops Glorie wordt doorgeschoven naar volgend jaar. Studenten die kiezen voor de Zomerschool, kunnen dan alsnog deelnemen. Hetzelfde geldt voor schetssessies en StageProjecten, trajecten die we aanbieden om ontwerpvaardigheden extra te trainen. In feite is ook dat hetzelfde, want oud-studenten informeren en betrekken we altijd al bij voor hen nuttige en inspirerende activiteiten.”

Logo_ontwerpacademie

Contact algemeen